سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولر گازی پنجره ای

?

 بهترین درجه برای کولر گازی پنجره ای

شما می توانید بنا به سطح آسایش خود در خانه کولر گازی پنجره ای را بر روی هر درجه ای که مایلید تنظیم کنید، اما فراموش نکنید که در این صورت باید آخر ماه قبض سنگین هزینه برق دستگاه را هم پرداخت نمایید.

اگر با ما همراه باشید در تکمیل مطلب بهترین دمای کولر گازی در زمستان شما را با بهترین درجه برای کولر گازی پنجره ای در موقعیت های مختلف شبانه روز آشنا خواهیم کرد تا سهم بزرگی در کاهش مصرف انرژی در این وسیله داشته باشیم.

بهترین درجه کولر گازی پنجره ای در طول روز

با توجه به نظریه کارشناسان بهترین دما برای کولر گازی پنجره ای که علاوه بر تامین آسایش و سرمایش مورد نیاز ما، مصرف انرژی متعادلی داشته باشد، 78 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتی گراد در طول روز است.

البته این مقدار از درجه در گرمترین ساعات روز است، در حالی که شما می توانید با افزایش 7 تا 10 درجه ای ترموستات کولر گازی پنجره ای تا حدود 5 تا 15 درصد در مصرف انرژی این وسیله صرفه جویی کنید.

بهترین درجه کولر گازی پنجره ای در زمان خواب

معمولاً در زمان خواب دمای هوا کمی کاهش پیدا می کند، به همین دلیل شما می توانید درجه کولر گازی پنجره ای خود را حدوداً 4 درجه بالاتر ببرید.

بالا بردن درجه کولر گازی به معنی کاهش سرمایش دستگاه می باشد. در این حالت بهترین درجه کولر گازی پنجره ای در طول شب و هنگام خواب بین 29 درجه سانتی گراد است.

هر چند می توانید با باز گذاشتن پنجره های اتاق ها در طول شب کمی از گرمای هوای اتاق را کاهش دهید.

 

میانگین درجه کولر گازی پنجره ای

میزان دمای کولر گازی پنجره ای به طور میانگین وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله منطقه جغرافیایی خانه، نوع فصل از سال، مقدار هزینه های انرژی و سطح آسایش در خانه می باشد.

اما به طور میانگین مقدار دمای استاندارد کولر گازی پنجره ای بین 22 تا 25 درجه سانتی گراد قرار می گیرد.

هر چند یک روش بسیار اصولی برای تنظیم دقیق درجه کولر گازی پنجره ای وجود دارد که مانع از گرمای شدید خانه در فصل تابستان می شود.

نصب ترموستات اتاقی قابل برنامه ریزی یا هوشمند همان راهکار عملی و ساده برای تنظیم دقیق درجه کولر گازی بر اساس میزان دمای محیط داخلی و خارج از خانه است.

با کمک این دستگاه شما می توانید درجه کولر گازی پنجره ای را به نحوی تنظیم کنید که نیم ساعت قبل از حضور در منزل دستگاه به صورت اتوماتیک روشن شده و در دمای متعادل شروع به تولید سرمایش کند.

علاوه بر این با کمک پنکه سقفی می توانید در زمان حضور در منزل دمای کولر گازی پنجره ای در فصل تابستان را 5 درجه افزایش دهید.

در این حالت شاید پنکه سقفی به سرمایش محیط کمکی نکند، اما گردش هوای ایجاد شده توسط این وسیله در افزایش آسایش شما در خانه بسیار موثر است.

 

آشنایی با دکمه های کولر گازی پنجره ای

اولین مرحله به منظور راه اندازی کولر گازی پنجره ای و تنظیم درجه این وسیله به آشنایی با دکمه های موجود بر روی کنترل این وسیله مربوط می شود.

بنابراین لازم است تا نحوه کار هر کدام از این دکمه ها بر روی کنترل دستگاه را بشناسید. ما در این قسمت به عنوان نمونه دکمه های موجود بر روی کنترل و بدنه کولر گازی پنجره ای سامسونگ را برای شما توضیح می دهیم.

دکمه روشن/ خاموش: برای آغاز به کار کولر گازی پنجره ای دکمه ON/OFF موجود بر روی کنترل دستگاه را فشار دهید. این دکمه بر روی بدنه کولر گازی پنجره ای هم موجود است و همین کارایی را دارد.

دکمه Mode: با فشار دادن دکمه Mode بر روی کنترل کولر گازی پنجره ای می توانید دستگاه را بر روی حالت سرمایش، خشک و فن تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که این دکمه بر روی بدنه کولر گازی پنجره ای هم وجود دارد و می توان با استفاده از آن دستگاه را در بر روی حالت های ذکر شده تنظیم کرد.

نحوه تنظیم درجه ترموستات انواع کولر گازی پنجره ای3?

حالت سرمایش یا Cool:

وقتی کولر گازی را در حالت سرمایش تنظیم می کنید، دستگاه در بالاترین حد سرمایشی خود شروع به کار کردن می کند. در این حالت فن و کمپرسور دستگاه در بالاترین فشار ممکن کار می کنند.

حالت خشک یا Dry:

وقتی که نمی خواهید اتاق سردتر شود، اما مایل به خروج رطوبت از محیط داخلی اتاق هستید، می توانید با تنظیم کولر گازی پنجره ای در حالت خشک به این هدف برسید.

حالت فن یا Fan:

در زمان روش بودن کولر گازی پنجره ای در حالت فن، هوای سرد با شدت زیاد از دستگاه به درون اتاق دمیده می شود.

به طور کلی روشن بودن حالت فن بر روی گولر گازی پنجره ای به این معنی است که میزان درجه دستگاه در اولویت نیست، بلکه جابجایی هوا در اتاق مهم است.

نحوه تنظیم درجه ترموستات انواع کولر گازی پنجره ای4?

دکمه تنظیم دما یا Temperature setting: دکمه تنظیم دما به صورت دو فلش رو به بالا و رو به پایین بر روی بدنه کولر گازی پنجره ای و کنترل دستگاه وجود دارد.

شما می توانید با فشار دادن کم و زیاد این دکمه درجه کولر گازی پنجره ای را بین 18 تا 30 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

دکمه Turbo: با فشار دادن این دکمه قدرت سرمایش دستگاه بیشتر می شود.

دکمه فن یا Fan: وقتی دکمه فن کولر گازی پنجره ای را فشار می دهید، سرعت فن دستگاه در سه درجه کم، متوسط و زیاد قابل تنظیم است.

دکمه گردش هوا: با فشار دادن دکمه گردش هوا جهت چرخش هوای خروجی از کولر گازی پنجره ای قابل تنظیم است.

روشن کننده تایمر یا On timer و خاموش کننده تایمر یا Off timer:

با کمک این دکمه می توانید زمان روشن و خاموش شدن کولر گازی پنجره ای را تنظیم کنید به شکلی که در زمان عدم حضور در منزل کولر گازی پنجره ای در ساعت تنظیم شده روشن یا خاموش شود.

دکمه Auto یا خودکار:

یکی از دکمه های بسیار کارآمد بر روی کولر گازی پنجره ای که می تواند تا حد زیادی از مصرف انرژی در این وسیله پیشگیری کند، دکمه خودکار است.

در صورت فشار دادن این دکمه دستگاه به صورت اتوماتیک میزان درجه ترموستات کولر گازی پنجره ای را بر اساس دمای محیط تنظیم می کند. در اکثر موارد در این حالت کولر گازی بر روی فن کار می کند.

?